Vi hade iallafall tur med vädret


Jaha.
Har hunnit med lite sedan sist jag skrev.
Igår var jag och Ben i Kalmar för första gången, vi tog oss dit med buss 402
eftersom bilen (Klumpen) bestämt sig för att halvt dö efter den 50 mil långa färden.
Mycket stånk och stön från herrsidan på bussen men bättre blev det sen.
Väl inne i staden så knatade vi igenom stadsparken mot Kalmar slott och tog oss en rundtur där,
stort och fint var det.
Gick runt i staden och kikade lite. Väldigt fint och mysigt!
Vi såg ett svanbo med ägg och en ensam svan som tog hand om sitt lilla (stora) näste!
Tror aldrig jag sett min man så flitig med kameran förr som under denna dag, ha haaa! Sööto!

Katterna har sprungit fritt sen i förrgår också men bara korta stunder.
Tina har stått på en igelkott utan att ens märka den... Ha ha ha nöt!
De verkar trivas och vill bara ut mer och mer medans jag är den nojiga som är orolig
att snorungarna på gården ska få för sig något hyss och vara elaka mot dem, DÅ jävlar säger jag bara!!!

Idag blev vi väckta 07:50 av en karl som klampade in och skulle hjälpa oss med en ny dörr och visa vårat förråd. Ben flög upp och styrde upp det så nu har vi både dörr på plats och ett förråd. Skönt!
Senare rullade vi ner till ica med cykel och rollerblades och handla lite jord och frön,
så nu hittar vi dit också!
Planterade våra tomatfrön när vi kom hem så nu hoppas vi på en gooood skörd med fina stora röda tomatos!

Lite bilder från dagen.

 

Nu är det EM hemma i våran soffa! Tjipp!

 


Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback