Bjerka dag 4

Så. Då har jag jobbat 2 dagar.
Det jag gör då, jag och tre andra damer tar hand om ullen som flyger av fåren i en jävla fart.
5 klippare som svettas medans vi står nedanför och tar bort bajsullen med bara händerna, samtidigt ska vi scanna fåren (och hoppas på att det funkar), byta påsar, akta våra fingrar och resten av kroppen från sparkar och rakapparaterna. Det går fort vill jag lova! Har varit på den mindre stressiga "stationen" då vi roterar för att det är olika sysslor beroende på vart man står och hos vilken klippare. Fan vad svårt att förklara. Ska försöka ordna bilder och kanske någon film så man kan se hur det ser ut för alla intresserade. Dem jag jobbar med är alla från Nya zeeland, eller två är från Scotland men det är skit samma för jag har ändå svårt att hänga med i dialekten och norskan som jag inte trodde skulle vara några problem är ju förbannat åt helvete svår den med. Ha ha, ja, jag är lika dum som du ser ut!

Fast i dag var det inte långt ifrån tårar, försöker att inte kolla för mycket på fåren utan mest fokusera på ullen men så fick jag ögonkontakt med en stor vit bullig sak med stora ögon som bäade åt mig, då högg det till i magen kan jag lova, men jag ska klarat!

Sover ensam denna kväll så Amelie får lite tid med sin Blair.
Som den sanna datanörd jag är så gör det inte så mycket, bara hoppas jag inte försover mig i morgon, går upp vid 5.40... Ih!

Och ja! Man luktar som Frank dygnet runt!

Åååh, längtar hem! Jävla tönt jag är... Lite true blood, choklad och självömkan kanske hjälper?

Kommentarer
Postat av: jenny

Haha snyggt det där med "jag är lika dum som du ser ut"

Det ser kul ut när jag föreställer mig en halvvirrig o stressad alex springa runt bland massa fårull :P

2010-10-26 @ 20:48:59
Postat av: Alexandra

Klart jag är snygg :P

Halvvirrig?! Testa med en helvirrig ha ha!

Postat av: Anonym

Hey, skaffa dig dina egna uttryck damen! ;)

2010-10-27 @ 00:46:46
Postat av: Anonym

då tycker jag att vi bokar helgen efter den 24:e nov,då är jag hemma,eller helgen innan,men jag kör upp den 24:e så man kanske vill övningsköra den helgen?gaahh vi bestämmer helgen efter.den 24:A..

2010-10-27 @ 12:18:30

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback