Nej, jag är inte bitter

Jag älskar tv.
Jag älskar serier.
Men.
Jag hatar reklam.

Så fruktansvärt avtänd av all jävla reklam,
sen att man under ett reklamavbrott måste
skåda minst en halvnaken kropp på en totalt
slimmad brud med en lagom stor och fast stjärt,
välfriserat och glansigt hår utan kluvna toppar,
toppiga och bulliga bröst och 28cm långa ögonfransar.
Snart behövs inte den gamla vanliga hederliga p-rullen
bara att slå på valfri tvkanal och onanera.

Och om det av någon konstig anledning inte visas en
sådan reklam för en gångs skull så blir det till att glo på
fula bilar, dubbade reklamer, kvinnor som fixar allt med Ajax,
Cillit bang och Mr Muscle, tjugoelva olika telefonoperatörer får
man dessutom chansen att välja mellan.

Nej jag är inte bitter.
Bara trött
och rädd för att en vacker morgon vakna upp
till ett stort vitt pepsodentleende som tar upp halva sängen.

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback