Måndag eftermiddag

"Mamma med barnvagn nära att mejas ned

En ung kvinna med barnvagn höll på att mejas ned av en
rattfyllerist på en cykelväg i Knivsta på måndagseftermiddagen.
Vid olyckan flög barnet ur barnvagnen, men kunde fångas i luften av modern.
Det var vid halv fem-tiden på fredagseftermiddagen som den 50-årige mannen,
enligt uppgift såväl berusad som narkotikapåverkad, tappade kontrollen över
sin bil vid korsningen Forsbyvägen-Emil Sjögrens väg i Knivsta.

Bilen höll på att träffa en äldre man innan den fortsatte ned och korsade en
gång- och cykelväg där en 22-årig kvinna var ute och gick med barnvagn.
Bilen touchade barnvagnen så att barnet flög ur, men modern kunde ta emot
barnet innan de båda ramlade omkull på marken. Mor och barn klarade sig
utan fysiska skador, men kvinnan chockades och kördes till sjukhus.

Den 50-årige föraren satt fastklämd i sin bil och fick tas loss av räddningstjänsten.
Han ska enligt uppgift ha slagit i huvudet och klagat över att han hade ont i en axel.
Mannen kördes till Akademiska sjukhuset för vård. Han misstänks nu för
grov vårdslöshet i trafik, grov olovlig körning och grovt rattfylleri och drograttfylleri."
Text: unt.se

Jag, Kim och Ylva gick förbi olycksplatsen av en slump när vi, eller jag skulle ta
en promenad. Gåshuden knottrade sig över hela kroppen när jag såg den demolerade
bilen utan tak och alla ambulanser, poliser och brandmän.
En stor hop människor stod och beskådade hur mannen i bilen blev bortförd i ambulans.
Jag tittade bort.
Ambulanser är numera min stora fasa sen 3 år tillbaka.
Sen visste man ju inte vad som hänt, det kunde lika gärna varit
någon man kände med i olyckan, Knivsta är litet...
Hoppas idioten åker in på livstid och sitter där med dödsångest.

Kommentarer
Postat av: Åberg

säg till om du får reda på vem kvinnan var

Postat av: Jenny

Fy fan vad hemskt!! Jävla idiot!

Känner precis som du med ambulanser. Vi hamnade i kö för att det hade hänt en olycka och så kom ambulanshelikopter o grejer.
När jag var liten så fick mamma några konstiga ryck i nacken o grejs så helikoptern kom.
Man tänker inte ens på det, det bara finns långt där inne. Jag började nästan gråta när jag såg den i söndags.
Lite häftigt att det finns lagrat även fast det var så många år sen.

2008-05-06 @ 10:08:03

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback