Denna jävlars hosta

Den håller mig vaken och är så intensiv så
det känns som att jag kommer kräkas.
Har ingen medicin hemma mot hosta så
får köra på huskurer. Hittade detta:

Mot hosta och förkylning kan du göra en
löksirap. Till det behövs 3 hackade lökar,
250 g socker (eller honung) och 5 dl vatten.
Koka ihop ingredienserna i 20 minuter
på svag värme, sila, och sätt på flaska.
Förvara i kylskåpet, och ta en matsked
några gånger per dag vid behov.

Låter ju inte som världens godaste!
Nä får köra med te fast jag inte har någon honung.
Men det hjälper lite iaf!
Får gå ner till apoteket i morgon så jag får sova
i lugn och ro. Hoppas jag inte får något jobb i morgon
med den lilla sömn jag fått 0.o

Nu ligger jag i soffan för att inte väcka Älskling och
jag tittar på Oscarsgalan 2oo8.

Ratatouille - Brad Bird vann för Bästa animerade film ^^

Men snart ska jag knäppa av och somna in till antingen
Simpson, Invader Zim eller någon fjantig tjejfilm!

God natt/God morgon

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback