Så var det slut

Nu är helgen slut. Har hunnit med så mycket den här helgen känns det som och i dag har jag varit lite seg.
Sagt hej då till Shahrzad, fikat med Elizabeth och fick en Renji poster. Glad. Middag med Amelie och Hanna för att sedan gå ut och dansa. Superkul alltihopa. I dag var det ett mysigt bad som gällde och har bara donat lite. Väntar justnu på att Elizabeth ska komma online så hon kan länka mig den där J-draman som hon ville att jag skulle se. Den verkar riktigt bra. Den handlar om en tjej som har någon slags obotlig sjukdom om jag minns rätt. Den är bara i 10 eller 11 avsnitt så det går fort att titta på.
Har inte alls hängt med mycket i tv världen heller på senaste. Missade P3 guld galan. Aaarg.
Jag som ville se Pelle. Lyssnade t.o.m på en intervju med honom på Fredagen innan.
Han är bara för ball.

Hmmm... sen har jag väl inte hunnit gjort så mycket mera.
Mitt nuvarande tillstånd är helt underbart. Jag har ett jobb som jag troligtvis kommer att ha fram till den sista Juni. Fy fan vad skönt det skulle vara och veta att man har en inkomst fram till Juli sen att man trivs med det man gör också. Ska börja på det nya schemat i morgon. Jobbar 9-17, vilket betyder att jag stänger varje dag men sen är jag ledig på Fredagar och det är sååå skönt. Maj-Britt som jag jobbar med är så himla gullig och snäll. Tror vi kommer att fungera bra ihop.
Måste bara berätta några saker som de berättade på "personalmötet".

Det var en fröken som hade frågat en pojke om han kunde säga  "Sex laxar i en laxask"?
Pojken funderar ett tag och säger - Nej men jag kan säga fem fiskar i en påse!

En pojke tål inte mjölk så bra så fröken frågar vilken färg de dricker på mjölken hemme?
Om det dricker den blåa eller den gula? Pojken kollar som ett frågetecken på fröken och så säger han - Vit...

Alltså shit vad barn kan få en att känna sig dum ibland. Deras tankesätt är bara för härligt.
Som frågan: Vad gör en åklagare? Han lagar bilar så klart! (Åk-lagare)
Jag önskar att jag kunde ha deras lätta sinnesstämning om det så bara är för en dag.

I går så vann Petrus en massa pengar på poker. Ho hoo!
Tack vare det så kommer jag få min sängstomme i födelsedagspresent!
Så glad! Älsklings Älsklingen är bland det bästa jag har just nu. Jag har blivit mer och mer galen i honom de senaste dagarna än vad jag var förut. Jag vet inte om det är pga att vi har haft så himla jobbigt under ett långt tag som man inte vill rulla in på den banan igen eller det att jag äntligen känner att jag gör saker under dagarna. Jag har ett liv nu. Är nog en blandning utav båda kan jag tro.
Nu är jag bara så rädd att det ska dyka upp någonting nytt... Det är ingenting som jag vill. Äntligen känns allting jätterätt och ingenting ska få förstöra det här. Jag är ju för fan en blivande Miss Berglund!





Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback