Linas kvällsbok

En dag ur Linas kvällsbok del II som jag fann väldigt väldigt roande.
Låg och grymtade i sängen så tårarna sprutade och var nära att väcka Baby.


23 September

Var inne på Bramheds pizzeria idag, med Nasra och Hanna. Det är en sån där pizzeria där de har allt. Kebab, pizza, hamburgare, wok, husmanskost och om man bad dem skulle de säkert joxa fram en bröllopstårta också. Och allt smakar gammalt fett.
Medan vi satt där kom det in några fulla raggare. De skulle beställa nåt och den stackars pizzabagaren fattade inte riktigt vad det var de ville ha. Raggaren blev rödare och rödare i  ansiktet och jag såg att han började bli sugen på att slåss. Till slut vrålade raggare på bred hälsingländska:
"Om du inte slutar jiddra med mig så slår jag ihjäl dig med köttrondellen!"
Köttrondellen. Raggaren pratade om den där snurran med kebabkött på.
Köttrondell. Pizzabagaren fattade beställningen, raggaren blev nöjd och köttrondellen fick sitta kvar på sin plats. Så här är det i Bramhed. Folk är antingen bönder eller så är de bara intresserade av bilar. Köttrondell. Inte konstigt att jag längtar hem.
Hur kommer man hem till Rödköping?
Jo, först kör du 45 mil och sedan, efter köttrondellen, svänger du vänster så är du framme.
Jag längtar hem.



Varje gång man läser ordet köttrondell så bara bubblar det i magen. Man kan inte hålla sig.
Man tänker på hennes min. Köttrondell.
Uj uj uj! Nej nu ska jag lägga mig ner och kurera mig så att jag blir frisk tills i morgon. Kan ju inte vara sjuk när jag måste jobba!

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback