Ica

Blev riktigt... Vet inte vad jag blev... Överrumplad inne på ica i dag. Handlade allt jag skulle. Ställde mig i kön och la upp alla saker. Kassörskan är en gammal granne från när vi bodde i alsike och jag pratade lite smått med henne om hon trivdes bra där nu för det var en del problem med alla husen när vi bodde där. Hon trivdes bra och allting var fixat. Jag betalar, får kvitto och säger tack. När jag står och packar så frågar hon om det bara är jag och Kim som bor ihop nu. Jag blir iskall i magen och varm (röd) i ansiktet och svarar att jag har min pojkvän där med. Hon fortsätter och märker inte att jag inte vill ha de här frågorna av en näst intill okänd person.
-Bor feeling med er fortfarande?
-Nej.
-Bra!
Jag nickar...
-Eller är det inte?!
-Jo...
Jag känner alla blickar på mig. Det var nästan tomt inne i affären så det kändes som att allt jag sa ekade i hela butiken. Alla hörde mig. Alla såg mig. Och alla visste. Alla vet vad som hänt mig och min bror.
Vem är hon att döma? Bra!... ? Hon visste ingenting och hon vet ingenting heller. Hon kan inte komma och säga om någonting är bra för mig och min bror. Fan vad jag bara ville slå in skann på henne. Visst att alla typ vet/visste vad han höll på med. Men om man inte känner personen så ska man bara vara tyst. Om samma sak hänt henne så skulle inte jag vråla sådär inne på ica. Varför är vissa människor så jävla nyfikna på såna saker som inte rör dem alls. Det ska helst vara någonting riktigt elakt och någonting som sårar en annan. Då är det rikigt intressant.
De enda som vet hur allting ligger till är jag och min lillebror. Så det så!


Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback