Öppet öga

Idag vaknade jag av en massa mjuka pussar i mitt svettiga ansikte och min slemmiga mun.
Det är något som man både vill och inte vill vakna av. Jag menar man vill vakna på bästa möjliga vis men samtidigt så vill man ju inte vara sitt avskräckande, äckliga nyvakna jag som närsomhelst känner för att blåsa en bubbla med allt gegg i munnen.
Men efter att jag vaknat så somnade jag om lika fort igen och då hade jag legat och sovit med ena ögat öppet. Har jag aldrig vart med om att jag gjort, svårt att veta själv kanske men jag har aldrig hört någon sagt det till mig. Jag är ett freak!

Åkte hem vid 12 tiden för Pojken skulle luncha med sin pappa 12.20. Var hemma vid 2 eftersom tågen aldrig kan gå när man vill. Tyckte jag såg Eva på T-centralen men jag är inte säker alls. Kommer ihåg när man hade Lunarstorm och såg att man fått ett GB av henne och man blev alldeles pirrig i magen, inte kanske för att man var kär utan mest för att det var den "första"  tjejen. Nu när man ses så vet man inte om man ska säga hej eller inte. Lite tråkigt.

Nu när jag vart hemma har jag gjort mina älskade kycklingröra baguetter. Så fruktansvärt goda!!
Sen har jag fått hem boken till kursen så ska sätta mig ner och svara på frågorna som ska vara inlämnade idag eller det är väl mest ett "hjälpdatum" så man vet hur man ska lägga upp allt och kanske hinna. Men att hinna med en 5 poängskurs på kvartsfart är nog inte så svårt!
Dagen har som vanligt också bestått av dator och tv som jag aldrig skulle klara mig utan!

Sen måste jag bara berätta att jag de senaste 3 dagarna har haft så inehållsrika drömmar att jaginte orkar berätta dem för någon. (Brukar alltid berätta vad jag drömmer) De är varken bra eller dåliga, bara det att de verkligen händer en massa saker och allting skulle kunna hända i verkligheten... Det är inga science fiction drömmar riktigt.

Just nu längtar jag tills den 21 Okt. För då blir tatueringen av. Lite besviken på Amelie som alltid ska säga ifrån och ändra sig i sista stund. Man kan aldrig planera någonting med henne utan att det ska bli ändrat. Hon kan inte heller kompromissa eller tala om vad hon vil göra. Utan det är bara "Nej, jag orkar inte". Egentligen ska man ta betalt när man bestämmer saker med henne sen får hon tillbaka pengarna när man gjort som man bestämt eller så får hon inte tillbaka dem alls om hon inte gör det!
Fan man borde införa något liknande med alla sina kompisar som bara verkar ha ögon för ALLT annat än sina kompisar just nu. Ska inte kompisarna vara de som ska finnas i vått och torrt?! Jag vet själv att det inte är lätt att ringa varje människa man är kompis med varje dag men man vill ju ändå att saker man planerar ska ske och inte bara rinna ut i sanden. Vem vet när någon flyttar, skaffar barn eller går bort!
Jag vill inte stå där och tänka "Jag skulle ha ringt/skickat brev/mejlat/smsat" Du ser!! Finns så många sätt att bara tala om för en person hur mycket man bryr sig om den!!

Nej nu vart det en massa skit! Ordbajsar er i öronen!

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback