Varm smörgåstårta... Tveksamt

I dag ska jag på "middag" hemma hos Janet eftersom hon fyller 20 i morgon men då ska hon bort och se Iron maiden. Galet! Som tur var har man redan sett dem! Det bjuds på varm smörgåstårta, var med henne nu på ica för att inhandla allt. Jag tvingade henne därmed att köpa korv med bröd allteftersom jag såg alla ingredienser som skulle fylla tårtan ramlade ner i korgen. Champinjoner, räkor, majs och bacon. Så jag tippar på att jag sitter med en fin stekt korv i min famn om en sisådär 3 timmar.

Skulle kasta en massa skräp i dag men pappa hade fått ett träd i skann så han har fått en mindre hjärnskakning. Hoppas han håller sig i sängen i helgen! Men då blev det ju som så att jag och Kim fick ta de 5 sopsäckarna fulla med skit ner till sophuset och det var inte det lättasta. Den ena luktade aber... Full med äckel. Den andra var full med filmer så det stack ut en massa vassa kanter överallt och i den tredje lika så. Den fjärde vette fan, men den var inte lätt den heller. Nu kommer vi till den femte, den var överfull med blomjord som jag haft på balkongen så den vägde multum. Vi fick turas om att bära den men när Kim med nöd och näppe lyckas svänga den över axeln så upptäcker jag ett håll som sakta sakta börjar spricka upp, jag säger åt han att springa, så han försöker småjogga lite och jag springer före och öpnnar dörren till sophuset. Väl där inne blir det kämpigt med att kasta över säcken så vi får båda ta i som helvete för att få över den. Påsen sprack inte upp! Sån flax och det hela gick på en 20 minuter.

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback