Gaaah

I dag har jag varit hos tandläkaren för att laga mitt hål i visdomstanden uppe till höger. Eftersom jag har måttlig tandläkarskräck så ville jag bara få det hela överstökat så fort som möjligt och hoppades att jag skulle slippa ta bedövning. Hon satte igång och borra och det kändes lugnt till hon kom så långt in så att det började ila i hela tandraden. Jag spände hela kroppen och visade att jag vill ha bedövning! Sprutan var inte alls så farlig som jag minns den utan det obehagliga var att det rann ner i halsen på mig och smakade åt helvete. Tanden och halsen försvann ganska fort och nu kändes det ingenting förutom att jag var tvungen att gapa som ett mähä tack vare att tanden satt så långt bak. När allt var klart nämnde jag att jag hade en tid för att ta bort tandsten som gick bort förra veckan och om det behövdes. Hon gick iväg och hämtade tandhygienisten som satt i rummet mittemot hon kom in för att ta en titt på mina tänder snabbt, hon drog ansiktet sakta men säkert mot hennes bröst och 2 sekunder senare låg jag med ansiktet under hennes barm. Som tur var så var det ingen 45+ tant utan en ganska ung tandhygienist. Det visade sig att jag hade lite tandsten på vänster sida som hon ska ta bort i morgon halv 11. Får hoppas på ett mindre intimt välkomnande. När jag går därifrån känner jag att halva sidan munnen bara hänger och att mina läppar har torkat ut som en sponge utan vatten. Tycker man borde få något läppcerat efter de har slitit sönder munnen, nej man får skölja munnen med 2 cl vatten. Mmmm!

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback