Efterlysning!

I dag, i dag och i dag har jag Alexandra Jobbat som mattant/städtant på Citronens förskola.
Jag vaknade till av att jag låg på mage i sängen, höll mobilen framför ansiktet och tittade på den när det ringde. Lite smått shockad men de ville iallafall ha en vikarietant så jag tackade inte nej. (Vill ha pengar!)
De ville att jag skulle komma så fort som möjligt så jag sa att om en timme är jag där. Då hade jag alltså 40 minuter på mig att äta och klä på mig men det slutade med att jag bara klädde på mig och drack lite juice. (Laaat efter 4 timmars sömn) Jag trampade järnet till andra sidan Knivsta och när jag väl klev in innanför dörren var det bara att dra fram städvagnen. När halva avdelningen var klar skulle jag plocka fram all mat och ooouuuuh vad det stank, det var korv, potatis och Spenat. (Kräkmedel) Sen när jag skulle till att börja städa igen så hörde jag en massa ljud inne på en toalett men jag ignorerade det för en stund fast sen blev jag lite fundersam över vad det var så jag öppnade dörren och Gaaaah! Där satt en liten gosse i toaletten och drog sig i snoppen, han hade fastnat. (Ha ha ha ha ha ha ha ha haaa) Jag ropa på en i personalen och han blev räddad. Stackars parvel, sitta där inne och banka men ingen hör. Tur att jag var där!!
Puuh! Sen var det bara all disk kvar och fy fan vad med mat det blev över! Och det skulle kastas?! Shit vad vi är bortskämda! Jag kunde fan plockat med mig lite korv hem. (Korv är gott) Ja ja, sen var det bara att jonna hem igen. Jobbar i morgon med (Tjoho!)

Var ute med Malin och letade efter hennes katt när jag kom hem. Hon försvann igår och är ca. 5 månader, svart, hennes namn är Kattis. Blir en liten efterlysning här för alla knivstabor vid Emil! Hittelön!
Vi hittade inte på henne under våran kattjakt, tyvär!
Tycker det är så hemskt med djur och även människor när de bara försvinner sådär. Att hela tiden gå runt utan att ha en aning om vad hon gör och vart hon är. Egentligen kanske man inte borde veta vissa saker men det är just den där ovissheten som gör en villrådig. Hoppas att hon kommer hem till Malin snart och att hon mår bra!
Blev visst lite dubbelmening i den texten men varför inte slå två flugor i en smäll!? (Clevert!)



Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback