Smile like you mean it

Saker som ligger på vinden ligger där för en anledning.

Letade efter pärlor och fastnade i gömda glömda lådor.
Fotografier, brev, vykort, papper och ting.

Saknaden efter dig är så stor vissa dagar.
Vissa dagar finns du inte alls
andra i en sten, vägskylt, cigarett, doft, skratt, uttryck och kropp.

Jag såg dig för 4 månader sedan.
Du stod bredvid mig och plockade smågodis,
jag kom hem utan godis.

Jag har så mycket att berätta för dig.
Du har missat så mycket.
Blir så förvirrad när jag inte kan tala om hur lycklig jag är,
vad jag vill göra, saker jag åstadkommit helt på egen hand.
Det blir som att ingenting av vad som hänt sedan du försvann inte räknas.
Ingen har tagit notis om det.

Men tiden har gått, saker har hänt och människor har tagit notis.
Inse kanske?
Vad är poängen med att gå på tå ner i det iskalla vattnet när du ändå kommer bli blöt oavsett?
Är det inte det som är meningen?

Jag håller hårt i de bra minnen jag har kvar av dig.
Ditt garv.
Att du snarkade värre än en gräsklippare.
Me doing the gäddanface så vi nästan kör av vägen i skrattplågor.
Att du alltid sa "Man ser ju inte kungens skit" varje gång... Ja som du inte såg något. Rätt logiskt.
Bella!!

Ja det finns en drös jag skulle kunna rabbla upp men tror jag behåller dem för mig själv. För mig!




Knäpp Älskad & Saknad ♥

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback