10 av 20 eller 30?


Jag har lääänge funderat på vilka låtar som skulle hamna på min top 10.
Låtar som jag aldrig kommer tröttna på, som alltid kommer ha en speciell plats i hjärtat.
Som alltid åker med i någon playlist. Det är svårt ska jag säga.
Jag tänkte börja nu, utan inbördes ordning, några nya, många gamla och istället för 10 låtar blir det 20.

De låtar som direkt ploppar upp i skann är:

1.
OMD - Enola gay
Kan inte minnas när jag hörde denna första gången men det är säkert över 10 år sedan.
Plingplong som fastnade!

2.Interpol - Evil
Denna videon gjorde att jag fastnade för låten och den äger fortfarande.

3.The futureheads - Meantime
Texten är Alex i ett nötskal och hur kan man inte älska Futureheads?

4.Thin Lizzy - Dancing in the moonlight
Man blir helt enkelt bara lycklig och gungig när man hör denna.

5.Elton John - Tiny dancer
Från en av de bästa filmerna någonsin 'Almost famous' ♥

6.Paul Simon - You can call me Al
Var så liten när jag hörde denna på någon av mammas alla skivor, finns alltid med mig.

7.Bloc party - Like eating glass
Alldeles när min mamma gick bort fann jag denna underbara grupp
och det var den här låten som gjorde största intrycket från den skivan.

8.The cure - Cut here
Min kära emo period. Cure ♥

9.Placebo - Drag
Läs ovanstående ^^

10.Yeasayer - Ambling alp
En nykomling som jag letade arslet av mig för att hitta efter att ha hört den i en butik.
Värt letandet!

Känns som att jag rundar av där och återkommer. Kan finnas en chans att det blir 30 låtar.
Bra bra bra jävlarns skit!


Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback