En massa äckligt jävla äckel

Har haft en växande ilska i dag.
För varje minut spändes käkarna och pannådern började sakta göra sig synlig.
Jag vet inte alls vad som gjorde mig så arg men minsta lilla fel jag stötte på fick mig att bara vilja skrika eller slå någon.

Hur blev jag nu av med denna ilska?

Jo. Jag hade turen förstår ni att hamna på en proppfull buss där små 12-15 åriga killar satt längst bak och spottade iväg tuggade servetter med sugrör rätt igenom hela bussen. Efter halva resan känner jag hur något litet träffar mitt knä och jag kan inte hålla mig längre. Jag ställer mig upp i bussen och skriker åt dessa jävla snorungar att ge fan i att sitta och spotta en massa äckligt jävla äckel över hela bussen! (Älskar att man inte hinner bläddra igenom sitt vokabulärförråd i förbannat tillstånd. Lite som Janet i högstadiet när hon trycker upp en tjej mot väggen och skriker: Du kallar inte min syster för hora din jävla.. h-h-hora!)

Ilskan kanske inte försvann helt men jag fick utlopp på någonting konkret vilket behövdes.
Synd att inte Hitler hoppade på hållplatsen senare...





Just nu har jag en sån där varm känsla i magen.
Det doftar nytvättat och vädrat i hela stugan.
Sken av tända ljus, inkrupen i en filt, en fransk film på minitvn och ett glas O'boy.
Det känns som höst och jag vill just nu inget hellre än att ha dig här.
Vill bara knåda in mig i dig.



Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback