Sagan om Axls sommar

Vill ha sommar som en jävla gnu.
Tittar på gamla bilder från den forna ljusa tiden.
Sen kollar man ut.
Eftersom jag och Peter i princip missade halva sommaren
pga allt spacklande, tapetserande och målande känns nu
hösten och vintern mycket längre.
Min sommar ska bli så bra!
Jag ska ligga i det gröna fina gräset och längre bort är en fin
sandstrand där man kan gå ner och svalka sig när man vill.
Bredvid mig har jag en stooooor Peterpicnikorg med allt tänkbart gott
såsom baguetter med mängder av röror i, gott svalt vin och en pizza.
På min rödrutiga filt i det fina gröna gräset har jag min brunbrända Peter,
jag själv ska ligga där med med min egen kolsvarta kropp med en ruggigt bra bok
och en massa sjukt bra musik i öronen med min nyopererade mobil.
Katterna ska springa fritt och leka hej vilt!

Oh!Oh! Sen kommer en störtskur med regn, åska och blixtrar
Vi springer sådär som i Madicken hem till vårt glänsande fina hus
och älskar helt passionerat på den öppna altanen med tak. Helt galet!

Jag ska bli en sliskförfattare!!

Kommentarer
Postat av: Jensan

"min egen kolsvarta kropp" Hahaha!! Du är så rolig din bajs. Stackars peter som bara fick va lite mesbrun ;P

2009-02-04 @ 18:31:53

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback