Inte alls

I dag.
Inte igår.
Fan vad jag har tappat allt som har med
blogg att göra.
Kan ligga/sitta/stå och spekulera i vad jag
ska skriva  när jag väl sitter här och då kan jag
komma på de mest fascinerande sakerna.
Men så fort jag landar på stolen så försvinner allt.
Kanske dags att lägga ner?
Har ändå skrivit blogg i snart ett år.

I dag iaf så har jag haft mitt första matteprov sen
ettan eller tvåan i gymnasiet.
Eftersom jag låg en del efter så satt jag hela dagen igår
och räknade från 12-12 med 3 timmars rast.
O det lönade sig nog för det kändes så bra när
det väl kom till kritan.
Jag räknade alla tal förutom 3 st extrauppgifter
men läraren kom och spånade igenom papperet
och tyckte det såg bra ut.
Visserligen nöjer jag mig oftast med G men
i matten vill jag så gärna ha minst VG.
                         42-5x²-10x=2
Detta är jag numera expert på känns det som^^
Så Jävlar! om jag har fel på ett sånt tal!

Sen förstår ni har jag täääänkt så fruktansvärt mycket.
(För ovanlighetens skull)
Självklart när jag tänker så kommer jag aldrig fram till
lösningar... Även fast det kanske inte ens är något problem.
Killar är förstås mycket bättre på att lösa saker...
De ser en som ett vandrande tal som lätt går att
lösa om man gör så här eller kanske så!?
Har så svårt att tänka i den tankebanan.
För mig är det som ett stort virrvarr som jag försöker
trassla ut men inte utav hjälp av simpla "lösningar"
Fast kan ju vara svårt att tänka sig in i någon annan
och ganska lätt att säga fel saker.
Det beror helt på humöret vad man vill höra.
Vissa dagar funkar "Det kommer gå skitbra, allt löser sig"
Andra dagar vill man bara ha en kram och ett
"Jag finns alltid här för dig och jag lyssnar på allt du har att säga, JAG BRYR MIG"
Sen finns det ju de dagarna då man inte vill höra
"Hörrö hängpatten" även fast man vet att det hela är ett skämt
är det humöret som avgör vilken reaktion den utsatta råkar ut för.
Antingen:
*Sur,  inte ett ord! Tills ursäkten kommer.
*Garvar, hugger tillbaka med "Hörrö slappröv"
*Kollar in sina tuttar, konstaterar, "Dem är inte hängiga"
Väntar på förlåt och komplimanger.
*Daskar patten i pannan på motståndaren för att sedan
kväva bytet likt en boaorm med hjälp av sina meterlånga
taxöron i ren aggression.
Ni ser! Alla mina tankar bara blandas och det ena leder
till det andra. (Inga lösningar)

(Inga problem...)

Vad jag hade tänkt att göra nu efter mitt lilla tankescenario
är att visa hur våran lägenhet ser ut nu.
Tittade igenom gamla gamla inlägg jag skrivit från när
vi flyttade in och nog har det skett förändring sen dess.
Men på återseende med det (måste fota först)
Appropå fota så har jag börjat spara till en systemkamera ^^
Tjohooo!

Dagens sinnesstämning: Övertrött


Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback