Från 8-12 till 21

Som vanligt har man varken
hunnit/orkat/velat/tänkt på att
skriva i den här kategorin under en
lång tid nu. Men i dag blir det påökning.

8 år
Vi bor kvar på Emil. Inga
konstigheter eller så, vad jag
kan komma på iaf. Jag hade Lizzy,
kompisar, mamma, pappa & skolan.
Våra grannar älskade jag, Karin,
för hon hade förutom världens roligaste
nintendospel (cirkus)två söta söner
som jag var lite kär i, han jag var mest
kär i, Daniel, var tyvärr aldrig där när vi
var ner och hälsade på (spelade)
Det var också här som jag lurade min
lillebror att dricka målarfärgsvatten ^^
Vår andra granne David (Enlish) hade tusen
roliga disneyfilmer och den vi såg mest
var Bernard och Bianca i Australien, så rolig! (Då)
Och varje gång han var på besök i sitt hemland
England så hade han köpt massa godis till oss,
ett godis minns jag så väl fortfarande, det var
någon seg, knaprig & luftig kolasak. Mmmmm!
Sen var det en drös andra trevliga grannar som
hade mer spännande spel och djur.

9 år
Det är ungefär här som vi är tvungna att flytta.
Vi blir vräkta med andra ord. Det var tydligen
folk som hört snarkningar i vårat garage och trodde
att det bodde någon där. Vet inte alls om det var
någon sanning i det men jag har väldigt svårt
att tro att det var någon som bodde där för
såvitt jag vet så såg vårat garage förjävlig ut!
Men det var inte den enda orsaken utan mamma låg
efter med en del hyror också vilket har gjort det
svårt att få tag på andra lägenheter.
Vi flyttar till en 3.a på Högåsen i Knivsta där
Kim och jag delar rum.
Jag minns första dagen i den lägenheten, den var så mysig!
Solen sken in från alla fönster och vi hade köpt pizza efter
allt stånkande och satt i köket och goffade i oss i den
härliga sensommarsolen!
Det är nu som jag också åker på kollo för första gången
i mitt liv. Hade riktigt kul där förutom att jag längtade hem
så jag fick följa med hem efter några dagar innan vi skulle
hem på riktigt och det var då som jag tror att jag för första gången
märkte på mamma & Feeling att det var något som inte stämde
men ung som man var så hade man ju ingen aning.

10 år
Högåsen duger, förutom att jag terroriserar Kim med att
lyssna på Suneband innan jag somnar (Kan nu alla dessa utantill)
Vi märkte att det började bli för litet och ville flytta men under tiden så
fick jag ta det andra rummet så mamma & Feeling sov i vardagsrummet.
Oj! på Högåsen får vi våran gosa Missan som vi fortfarande har kvar ^^
Kollo detta år med, tror att det var det här året som jag träffade Shahrzad
eller om det var nästa... Vilket som. Hade en kompis där varje år som hette
Jennie men henne har jag ingen kontakt med längre, tyvärr.

11 år
Antar att det är nu som jag måste bekänna om min katastrofala
Hanson period. Älskade dessa gossar utöver allt annat. Var kompis
med en tjej, Tove, eftersom hon också diggade Hanson så var det perfekt!
Nu ska jag alltså gå i 5:an och då minns jag inte så mycket om själva skolan
utan mest att jag var med Tove och mest var en tönt ^^
Sista året på kollo nu skulle jag gissa... Kände väl att det inte
var lika stimulerande längre... "Vadå jag är faktiskt snart 12!"

12 år
Mjahaja! Nu bär det av till ett hus i Alsike som mamma lyckats få tag på.
Det enda stället vi bott på med lagom många rum!
Alla fick ett varsit rum (Tjoho!)
Allt är verkligen underbart i Alsike (Tills man får veta allt tissel & tassel)
Enda nackdelen var att lantisbussen aldrig gick när man ville och
vårat vatten var inte det fräschaste, fick ta dunkar till statoil och fylla på
för att kunna dricka som vanligt folk.
Pappa bodde också här ute, innan vi flyttade hit. Fast han bodde i en liten etta,
så att vara där var inte det roligaste nuförtiden. Men då hade man iaf kontakt med han.
Lizzy trivdes, Missan trivdes. Vet faktiskt inte om vi fått kattungar innan vi flyttade...
iaf... vi hade fått tillökning, Vi hade nu 4 katter: Missan, Tjorven, Mysan & Kurt (Cobain) Yeah!
Oooh just ja... Bondtv... 1,2 & 4:an.
Men jag njöt av ett eget rum och att äntligen få bo i ett hus där man slapp
ta en massa hänsyn till andra allt för mycket.
Jag umgicks väldigt mycket med Mickis, som är en kompis sen födseln eftersom
våra mammor var vänner. Hon bodde också här ute på åkern ^^
Snart skulle man börja 7:an och dags att välja vilka kompisar man helst av allt
skulle vilja hamna i samma klass som. Eftersom jag lyckats ta mig ur Hansonträsket
så valde jag nu Jeanette & Amelie.
Spänningen är olidlig! Det fanns en person som jag vet att man inte ville hamna
i samma klass som och hon hette Kotcher och gick på Ängbyskolan.
Rykten sa att hon var största bitchen. Gaaah!
Märkte inga direkta konstigheter än så länge, men det kommer...

So far so good kan man väl säga!

Kommentarer
Postat av: Penny ponny

Jaa det var asmysigt! Tack för att jag fick sova över och sånt!
Och ja, du måste sova över snart ;) är supermys ju! Hihi!
Jag säger bara; TACK OCH LOV FÖR ATT DU FINNS KVAR IAF! Annars hade jag ju känt mig som den mest ensamma på planeten.
Lööv!

2007-10-15 @ 22:26:39
Postat av: sandra

älskar din 1-21-krönika..bara väntar tills du skriver igen,men du glömde berätta när jag och fredarik var och hälsade på när jag tog sönder en av kims och din leksaks-glass(med snöre,när man tryckte på en knapp så åkte kulan ut) fast jag skyllde på fredrik (:) och du blev jätte-arg på honom...hahaha,det var tider det...

2007-10-16 @ 16:14:12

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback