Duktig(a) matte(or) indeed

Känner mig riktigt duktig i dag
eller duktig är väl kanske inte rätt ord,
i vilket fall som helst så var jag ner med
alla tre töser till veterinären för att få
dem chipmärkta och missan skulle få
en hälsokontroll.
Jag hade tydligen räknat fel på hur mycket
allt skulle kosta så vi fick vaccination till
allihopa också!
Nu ska alla försäkras så de kan få upptäcka
världen när (om) vi flyttar.

Sen så var jag med Hanna till veterinären i Ekeby
eftersom Jack skulle opereras men vi kom dit en timme
tidigar så då strosade vi runt i en djurbutik där jag köpte
en present till katterna.
Hur kul som helst! En mus som man hänger i dörrkarmen
och den "låter som en mus" så fort den känner att något
nuddar vid den!

Jack då?
Operationen gick bra!
Han är fortfarande dåsig
men han kommer att må mycket bättre i morgon!
Men jag kan tänka mig att det inte är så kul
att behöva gå med en tratt i flera dagar,
fast huvudsaken är att han mår bra!
Kärlek  till er!


Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback