Från 1 till 21

Tänkte syna igenom mitt liv som varit.
Vet bara inte vilken fakta man ska hålla
för sig själv?
Hur mycket kan jag fläka ut?
Jag vill att en del som gått igenom samma
saker som mig ska veta att det inte bara finns elände
men för att nå ut med det så måste jag avslöja...
Vilket jag kanske inte är beredd att göra.
Känner att jag måste få ur mig en del saker och jag vet
inte så många andra sätt. Sen att bloggen inte har såvärst
många besökare gör det hela lite bättre ^^
Jag börjar med små steg...

Mitt första år i livet.
Kommer troligtvis vara väldigt kort
och normalt.
När jag föddes var det bestämt att jag skulle
heta Angelica. Min mamma hade en kompis som också
ville ha det namnet till sin dotter och hon föddes självklart först
men det blev ingen Angelica där heller utan en Mickaela.
Anledningen till att jag inte fick det valda namnet var för att det
första pappa sa när han fick se mig var att "Det där är en Alexandra"
så så fick det bli.
Pappa ville väl ha lite att bestämma om, vågade inte ens klippa av
min vackra navelsträng ^^
Jag bodde med min mamma och pappa
på Södervägen i Knivsta hela det året, sen vad som skedde där
var jag nog inte så medveten om så några roliga små
berättelser blir det nog inte på ett tag.
Men under min "småbarnstid" så arbetade pappa
och mamma vilket de inte alltid gjort...

Jag bestämmer mig nu för att varje vecka skriva om ett år
av mitt liv. Alltså blir det 21 veckor.
De första åren kommer bli rätt tomma men försöker fylla i med
lagom fakta om allt annat som berör.

 

♥♥♥


Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback