The lordag

Lördagen blev väldigt lyckad. Amelie seglade in i min stuga vid middagstid så vi åkte ner till Mojjen och köpte ett varsit meal. Åkte hem till henne efter maten och påklädnaden. Kollade på melodifestivalen. Jag har så svårt att hitta bra låtar i det programmet. Inga som riktigt fastnar i skann förens man hört den för hundrade gången på radion. Om man nu lyssnar på RixFm och allt vad det heter. I don't.
Åkte ner till Orvars och tog några glas vin. Hamnade bredvid två män som var riktigt trevliga och eftersom Amelie har svårt att vara tyst efter lite saft så blev det Orvars fram till halv 1 tiden då hon lyckades lura med mig att rejva sista timmen på Seven innan vi åkte hem. Fy fan vad vi dansade. Nackdelen med att dansa på Seven är att man blir antastad hur man än bär sig åt. Förstör hela stämningen. Visserligen är de flesta människor ute efter ragg på krogen men många är också ute för att ha kul, dansa och umgås. Då förväntar man sig kanske inte att någon börjar jucka som ett fån bakom en eller att en hand ska hamna på otillåtna ställen eller att man blir ryckt i armen för att personen i fråga vill ha en kyss... 0.o
 Man kan väl om man nu måste, försöka kolla att det är okei med den andre personen innan... Typ flörta lite smått och sakta närma sig. Inte här inte! Antar att alkoholen är spetsad med något knullpulver på det där stället.
Tråkigt att det är sån stor brist på dansställen i Uppsala. Får börja utforska andra ställen snart.
Ska ta reda på när de har Indiepop kväll på Orange igen ^^, Goshi goshi gosh! Kanske ingen dans men en massa bra musik!
Nu försvinner jag från Lördagen... Sammanfattar den som smått perfekt med lite grus.

Då. Dagen.
Första jobbdagen på en hel vecka. Kände mig måttligt trött hela förmiddagen men efter sagostunden så blev jag lite mer allert. Efter mellanmålet så gick vi ut. ungefär runt 15 tiden. Stannade ute enda fram till stängning. Den ni! Minst 2 timmar ute i dag. Hann göra en snölykta som rasade ungefär femtioelva gånger. Barn och sånt där pyssel går helt enkelt inte ihop. Höll på att ta med mig jobbtelefonen hem också, fick springa tillbaka med den.
Nu är jag helt slut  och känner att jag kommer somna tidigt i kväll. Måste få i mig lite mat först.
Hungrig. Sugen på fiskpinnar. Men det blir det i morgon. Butter.



Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback