Pratdag

Jag tror att man behöver en pratdag. Då man pratade med varandra i minst en timme om precis allt. Man skulle få ur sig sin aggression. Om man nu har någon? Man skulle få säga saker som man kanske inte bara vill ta upp på en vanlig vardag. Man kan ju göra den här pratdagen hur mysig och bra som helst. Middag. Tända ljus. Gos i sängen. Film. Promenad. Bad. Du ser. Det här ska jag framföra till alla jag känner.
Internationella pratdagen får vara efter internationella kvinnodagen som är den 8:e Mars. Så då får pratdagens dag vara på min födelsedag. 9:e Mars.
Då ska man ha pratat ur sig allt man har att säga så att man kan vara tyst på den dagen. Inga bekymmer.
Jag är ju så jävla.... Född igår?! Hur stor är chansen att man säger allt? Hur stor är chansen att allt är bra bara man pratar om allt? Hur stor är chansen att man vill vara tyst? Hur stor är chansen att man alltid har någonting att säga? Hur stor är chansen att den andre vill lyssna?
Ne... Jag ska vara tyst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det lät som en toppen idé! En prattimme i veckan, jag älskar ju att gå ut å gå med dig så det skulle bli underbart! Vi har ju alltid skoj när vi går ut å går :D
Hoppas halsen fixar sig med lite te!
Kiss's 'n Hugsiez!

2007-02-08 @ 07:51:20

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback