Ack och ve men fy fan vad kul

Yes, yes och yes självklart kom man in på uppcon men det var med nöd och näppe för bara någon timme efter det att jag kommit in utan förbokad biljett så satte det upp en lapp i entrén att man inte kunde köpa biljetter i kassan om man inte hade förköp och det kallar jag flyt.
Väl där inne så möter jag Elizabeth och hennes kompis och vi går direkt till andra våningen där "marknaden" ligger. Nykomling som man är behöver man ju alltid en guide första gången. Vi kollar in alla saker som finns där och det var inte lite saker men det var ganska utplockat ändå sen i fredags så ville man ha någonting så gällde det att ta det. Så jag köpte en wall scroll med Bleach motiv och ett mobilsmycke med Byakuya Kuchiki. Efter det tog vi en tripp en trappa upp där alla tv-spel fanns. Kul att se hur duktiga alla är på vissa saker. Men det kändes lite pinsamt att sitta där och spela ett spel för första gången medans massvis med folk stod och kollade på ^^  Sedan undersökte vi entréplan där scenen var, hände väl inte så mycket där just då så vi tog lunch ute på stan för att sedan gå in på biografen för att kolla på det första avsnittet av Death note som verkade vara riktigt bra så den kommer inom en snar framtid ligga på min hårdisk. Men tyvär var det lite knas med filmen så man missade lite i början och ljudet var på tok för högt så man fick hålla för öronen vilket inte hjälpte alls för man hörde allt skrän ändå, så då fick man början till migrän redan där.
Sedan tog jag och Elizabeth plats vid scenen för att invänta cosplay. Undertiden vi satt där och väntade fick vi höra ett band som körde några Narutolåtar och annat animerelaterat och vi diggade!!
Efter det fick vi se några judosnubbar med samuraisvärd och lekte haija vilket inte var så kul kanske för nu började allt folk komma och det vart tajt på golvet där alla sat och trängdes men när det väl började var det så fruktansvärt roligt. Alla var otroligt duktiga, vissa mer än andra. Efter det att man sett alla så var det grupper som skulle utföra ett litet framförande och det var riktigt riktigt roligt, framförallt Jack Sparrow! En exakt kopia till sättet och talet av Depps karaktär, sjukt roande.
När hela den delen var slut så var klockan runt 20 så vi tänkte ta en bit att äta men jag kände det att mitt huvud skulle explodera vilken sekund som helst så jag följde med Elizabeth och hennes kompisar till China river för att sen gå till Max för att ta med mig mat att äta på tåget hem. Trampade hem i kylan i min korta kjol, ångrar att jag inte hade vett att ta med byxor att slänga på mig för nu kommer jag garanterat att bli sjuk. Så var den dagen tyvär slut men nästa år blir det Upcon hela helgen och inte bara en dag och troligtvis med lite mer avancerade kläder än en skolkjol, skjorta, slips, hängslen och knästrumpor ^^
Då ska jag banne mig vara någon tjusig person som kanske Lucy i Elfen lied eller någon i Paradise kiss.
Oooh! Jag åt Pocky och lärde mig att ichigo betyder jordgubbar på japanska.
Trots migränen så hade jag det jätteroligt! Det är så kul att se dessa olika människor vara olika karaktärer eller helt enkelt bara vara sig själva, vem vet ^^

Bilder från dagen!

Först har vi då Bleachgänget,
inte hela dock men Renji och Ichigo fanns.
 


Sen tyckte jag att de här hade så väl gjorda dräkter
så jag var bara tvungen att ta ett kort på Mermaid Pichi pichi pich



Så här såg då själva marknaden ut
  

Sen så har vi då mig. Väntar på bilder från Elizabeth
som är tusen gånger bättre och tydligare.




Kawaii


Kommentarer
Postat av: sofie

woho vilken cool bruuud!!

2006-10-19 @ 18:22:25

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback