Full rulle med frulle

Idag, i dag och i dag har jag, jag Alexandra jobbat, jag har jobbat på ett fritids. Jag av alla människor har jobbat med barn (Ho hoo?!) Barn har aldrig varit min starka sida och kommer nog aldrig bli det heller. Visst att jag kan tycka en snorunge är söt men att sitta och dadda är ingenting som tilltalar mig ("Vänta tills du får egna barn") Ja ja, men då är det ju Mitt och då får jag göra vad jag vill med min egen skatt.
Det fanns i vilket fall som helst en unge.. Eller två som var riktigt rara den ena hette Emma och hon klistrade en massa namnlappar på min arm och Thomas som uttalas som i engelskan, han var ganska hyperaktiv och viftade med armarna och allt han hade i händerna men han var så söt i sina superstarkatjocka glasögon och lite vindtyriga ögon ^^,
Personalen var väldigt trevlig, Anna-Sara var den jag fick mest kontakt med men det kanske inte var så konstigt eftersom de andra var lite knasiga plus att hon också var 20 och ska åka till Asien (Avundsjuuuk!)
Men jag fick lite småpanik när hon kommer in med en liten pluttunge som är 1 år (Stora ögon) Då satt jag och tänkte tyst i mitt huvud att -Ge inte ungjäveln till mig, ge inte ungjäveln till mig... Som tur var tyckte hon att den lilla Tilde var så söt så hon behöll henne själv. Allt eftersom tiden gick blev jag bara tröttare och tröttare eftersom jag inte gjorde mycket men tiden var på  min sida, den rullade på och blev fort 16.30 så jag fick jonna hem i mörkret. Fy fan vad läskigt det är när det är mörkt ute och man trampar på utav bara helvete för att komma hem, man ser inte att vägen är guppig liksom så man flyger och far på sadeln.

Mormor och morfar kom förbi efter jobbet för att lämna kartonger och skriva på ett papper för flytten. Morfar var lite på pickalurven som vanligt och man såg att mormor bara lät det vara. Jag tror inte hon orkar så mycket mer. Hennes bror är sjuk, kommer troligen inte bli "normal" igen iaf inte på länge. Hennes dotter gick bort. Hennes man dricker i princip varje dag och han blir så elak och dryg när han dricker vilket jag vet. Inte det att han slår henne men han är bara så nonchalant, tror han är rolig när han inte alls är det. Hon får ta hand om hennes brors fru som inte klarar sig själv efter som hon är lite "efter" eller vad man ska kalla henne... Hon är speciell. En av hennes nära kompisar kommer ramla av pinn vilken dag som helst. Sen kommer min bror och jag med våra problem vilket tar emot. Man vill inte lägga på henne mer saker, hon har redan fullt upp med sitt. Älskar henne så otroligt mycket. För allt hon gjort och allt hon är kapabel att göra för oss oavsett vad. Hon är så otroligt stark. Vet inte alls vad vi hade gjort utan henne under den här tiden som gått. Det känns inte som att man kan visa sin uppskattning riktigt, finns inget som toppar det de har gjort!!

Nu ska man få till en slutkläm... Men jag tappade lusten...

Kommentarer

Din tanke här, tack!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Tanke:

Trackback